Wednesday 21 February 2007

Musí von!

Niečo na mňa lezie. Už dosť dlho. Umára moje psychické ja. Lenivosť.


Ako sa pozbierať? Škoda, že už nemám také chutné štyri rôčky, to by mi niekto dospelý povedal: wake up and do something! Každopádne myslím, že teraz by som taký rešpekt nemala. Aby nedošlo k omylu - rešpekt voči sebe. Nikomu inému toto nevadí, len mne, a očividne nie dostatočne. Keby áno, to by som s tým niečo spravila.

O čo ide? Ja nemávam okamihy typu: všetko mi je jedno alebo nudím sa ako udupaná pôda. Ja žiarim životom. To neznamená, že len úsmevom, radosťou - aj slzami sa dá žiariť. Ak mám také tie chvíle lenivé, aj tak niečo pracné alebo menej pracné robím, takže to na prvý, druhý alebo stý pohľad to vôbec nevyzerá na to, ako to je. A zádrheľ? Uhádli ste - teraz to tak vyzerá.

Na čo to má dopad? Ako som spomínala, na moju psychiku, na nič iné. Viem, to znie ešte ako celkom dobrý prípad, veď čo keby to ovplyvňovalo aj moje okolie, čo keby dokonca intenzívne? Paradoxne by som povedala - toto je to najhoršie. Moja psychika ovplyvňuje mňa samotnú - moje konania. Od mojich činov zas závisí všeličo vôkol mňa; našťastie len sčasti. Nič zlé sa nedeje. Aby to však nebolo v budúcnosti inak, bolo by načase to zmeniť.


Otváram balkónové dvere, vytrepem sa von. Oveje ma chladivý vzduch, ktorý sa tlačí pod moje šaty. Idem toto všetko majstrovsky ukončiť navarením majstrovskej večere. Mávam lenivosti na rozlúčku. Úsmev cez celú tvár - energia musí von!

8 comments:

Unknown said...

Tak som ti chcela nieco poradit a neviem co. Som leniva.:)

Anonymous said...

nie a nie ju vyhnať, neviem prečo :)

dievčatko s dáždnikom said...

možno satčí poriadne sa vyspať a hneď budeš mať krajší deň:o)

ja som si dnes pospala až do dvanástej a úsmev na tvári mám ešte aj teraz :o) a tej energie... na rozdávanie

Aventerra said...

2 viviana: fuuha, inak ja už lenivá nie som, tak veľa šťastia, nech nie si ani ty :)

2 germa (s dvoma r ;): zákon schválnosti? :))

2 gwu: ja spím každý deň do dvanástej, preto tá lenivosť :))) ale úsmev nechýba - to je hlavné :)

hromadné THX za Vaše commenty :)

Anonymous said...

keď musí, tak musí... ;) podstatný je ten úsmev... :)

Aventerra said...

lupik: to síce áno, ale už zas - aj keď som vstala o pol ôsmej, z postele som vzšla až teraz. aspoň to nie je lenivosťou, ale únavou. určite by však nezaškodilo prestať chodiť spať až ráno. ;)

motýľ said...

obdivujem tvoje odhodlanie. ja by som zas teraz prijal take volnicko,nemusiet vstavat do prace a keby ma tak troska rozmaznavala..
akoze "sestricka" lebo fakt sa mi vidi, ze na mna daco lezie :)

a este ze zavidim gwu,ako si to vies zariadit,ze mozes cele doobedie spat?(dovolenkujes?)

Aventerra said...

motýlik, áno, využívam tú možnosť oddychu, kým je, pretože počas bežného týždňa môžem skákať radosťou, ak spím šesť hodín. ja veru potrebujem spať aj dvanásť, ktovie, čím všetkým to je..