Wednesday 14 March 2007

It's possible



Zimomravý vietor ma schladil viac, ako som bola doteraz. Spotené telo, vlhké vlasy, drsné reakcie pokúšajúce sa zakryť citlivú povahu. A v jednom momente to bolo preč.


Nevnímala som zježené chĺpky na mojom tele, ba ani tú zimu prenikajúcu ,,do špiku kostí". Nie z dôvodu chcenej ignorancie. Bohužiaľ. Bolo to kvôli tej mäteži myšlienok, pocitov. V hlave som mala ,,jediné" - som ten najhorší človek na svete. (Jasné, že nie som. To ale neznamená, že sa všetko rozuzlí.) V tej chvíli som to chcela počuť. A nielen počuť, aj cítiť. Vnímať všetkými možnými existujúcimi spôsobmi.

Nox et solitudo. A k tomu ja. Do tejto kompozície som pasovala a jednako som si to nechcela priznať - nechcela som, aby to tak bolo. Túžila som, aby ma niekto chytil, akoby ma šiel rozpučiť, a pritom to bolo len objatie. Nie preto, žeby som to potrebovala či chcela ja, ale preto lebo by to chcel On - ten niekto. Aby aj jemu aspoň na sekundu stačilo počúvať, ako nám stredavo bijú srdcia, čoraz rýchlejšie, až kým sa upokoja, vzájomne cítiť naše telá tlačiace sa oproti sebe; kým produkty ľudského myslenia ubziknú inam.

Ťažko povedať či ma tá tma sužovala alebo posilňovala. Takýto druh prostredia - tmavé nočné ticho, imponujúca vôňa ovzdušia - vie veľa vecí zlepšiť a zhoršiť, čo je super. Háčik je ale v tom, že priveľmi nekomplikovane a rýchlo - človek sa ani nenazdá a hneď sa nachádza v diametrálne inom ropoložení.

Ruku som náhodne obtrela o omietku domu. Sokel, drsný sokel vyblednutej borievkovej farby s akýmsi nevýrazným vzorom. Chcela som ,,to všetko" konečne dať zo seba von. Škrela som dlaňami do toho sokla a uvedomila som si, že to on mi do nich rýpe, nie ja do neho. Napriek tom som sa v tom vyžívala. Bolesť som necítila a to mi chýbalo. Prestala som.

Pritlačila som sa k tomu - mne sympatickému - soklu. Ani z neho sálajúci chlad som si nevšímala. Vari neoprávnene, no opierajúc sa o ten ,,obyčajný, studený múr" som cítila istotu. Azda je to nepochopiteľné, ale práve toto ma dojalo.


Došlo mi to. Nič nie je také zlé, ako sa zdá. Hlavne, ako sa zdá mne. Zo všetkých ,,zoznamov trápení" robím zamotané klbká, ktoré sa pri trochu rozumnej trpezlivosti dajú rozuzliť. Všetko sa dá do určitej miery napraviť. Aj dôsledky minulosti, aj človek. Teda aj moje trápenie. Záleží už len na tom, či chcem. Je to na mne. A ja chcem.

6 comments:

femma said...

Je zaujímavé ako sa bojíme vlastnej citlivosti a snažíme sa ju zakrývať. Bolo by dobré používať ju ako silnú zbraň. Ale to sa nenosí.
...naozaj nič nie je také zlé, ako sa zdá. Ale je lepšie,keď máš niekoho pri sebe, kto ti to veľké zlé pomôže premeniť na drobné dobré.
Pekné. Pre mňa pekný začiatok dňa.
Ďakujem.

germa said...

krásny text a krásny femmin koment

w-abt said...

Toto je pekné a výstižné, čistý mozgový relax: "...vzájomne cítiť naše telá tlačiace sa oproti sebe; kým produkty ľudského myslenia ubziknú inam.
:)

Anonymous said...

Pred sebou nie je uniku... Aj ked posles vsetky starosti a problemy niekam prec, tak Ta skor ci neskor dohonia... bud len v mysli, horsie vsak je ked sa tieto potlacene problemy ozvu aj v realnom zivote. Cely zivot clovek bojuje so sebou samym, spoznava sa a potom sa zas straca, cely zivot sa snazi vyrovnat so sebou a so svetom okolo seba.

Heh, ale naco to hovorim, ved to urcite vsetko viete, ziadna nova Amerika...

Krasny post, je v nom vela nadeje a sily na rozdavanie.

Aventerra said...

femma: Obdivujem to, keď človek nemá strach robiť aj to, čo sa ,,nenosí". Vôbec to nemusí byť trápne, ba ani len smiešne, ale správne. Som rada, že sa Ti páči :).

germa: Súhlas ;))

wabt: Jeeej, Ty ma citujes :):):) ... fakt to znie pekne, asi si tento post prečítam ešte raz. :)

tlamer: Je úžasné a potrebné také veci počuť/čítať, aj keď o nich človek vie. Vedieť nestačí. Treba si to uvedomovať. Stále. A podľa toho aj konať. Ďakujem za krásny post. :)

Aventerra said...

*comment .)